Zenés színjátszás

A foglalkozást tartó pedagógus: Mohácsi Judit

Iskolánk nagy figyelmet fordít a tehetséggondozásra. Fontos, hogy minden gyermeknek lehetőséget biztosítsunk képességeik fejlesztésére, tehetségük érdeklődési körének megfelelően kamatoztatására. Az iskolai tehetséggondozás fontos színtere intézményünkben a Zenebona Művészeti Műhely. A művészeti műhely a 2024/2025-ös tanévtől két irányvonal mentén folytatja a munkát: a Kórus és a Zenés színjátszás szakköröket meghirdetve. A tanév első félévben a drámatechnikákkal ismerkedtek meg a gyerekek , illetve a személyiségfejlesztő játékokon,  helyzetgyakorlatokon kívül a Márton-napi mesejátékra, valamint a karácsonyi betlehemes játékra készültek. A műsorokban a prózai szereplők a felső tagozatos tanulók, az énekkar munkáját pedig az alsó tagozatos diákok segítik. A közös munka első lépése a történetek értelmezése, majd ezt követi a szerepekkel való azonosulás. A próbákon külön hangsúlyt kap a színpadi mozgás, a beszédtechnika, az önkifejezés fejlesztése. A tanulók örömmel vesznek részt a próbafolyamatokban. A rengeteg munka meghozza gyümölcsét. A gyerekek beszédtechnikája, színpadi mozgása, magabiztossága, színpadi jelenléte nagyon sokat fejlődik. A műsorokban felhasznált zenei elemek emelik a műsorok színvonalát, melyet a szereplők is megéreznek. A szakköri foglalkozások alapvetően a játékra épülnek. Az élmény- és drámapedagógiából ismert játékok segítségével történik a személyiség, az improvizációs készség, a beszédtechnika, a kreativitás fejlesztése. Tanulnak nyelvtörőket, verseket, dramatizálnak verses mesét, végeznek ritmus- és koncentrációs gyakorlatokat. Megismerkednek az előadói magatartással, színpadi mozgással.

Zenés színjátszás

„Iránytű” angol nyelvű természetjáró tehetséggondozó műhely

A foglalkozást tartó pedagógus: 
Zétényi Anna 

A szakkör elsődleges célja, hogy a tanulók természetismereti tudása angol nyelven kerüljön bővítésre, valamint az új ismeretek megszerzéséhez az angol nyelvet, mint eszközt használják. Szeptemberben kézműves foglalkozásokkal alapoztam meg a szakköri munkát: földgömbök készítése angol nyelvű instrukciók alapján, a Tapolcai-medence háromdimenziós térkép elkészítése gyurmából. Ezek a tevékenységek nagyon hasznosak, egyrészt a tanuló térbeli látását, tájékozódását is segítik, másrészt a közvetlen környezet megismerésében is segítségül szolgál. Minden foglalkozáson gyakoroljuk a szövegértés és fordítás technikáját. Elsősorban Tapolca és környezete földrajzi értékeit ismerik meg a gyerekek, de kitekintést tettünk a világ más részeire is a globális klímaváltozás és annak hatásai témakörében. Egy kiránduláson vettek részt a tanulók, ahol angol nyelven beszéltem hozzájuk, az instrukciókat és magyarázatokat idegen nyelven kapták meg.  A túrát a Csobánc – Papsapkás-kövek területére szerveztem, amit ammonitesz gyűjtés zárt. A második félévben olyan magyar kutatók életével ismerkedhetnek meg a diákok, akik a Balaton és környezete feltérképezésével, kutatásával foglalkoztak. További túrákat szervezek, melyek segítenek a Balaton-felvidék megismerésében. 

„Iránytű” angol nyelvű
természetjáró tehetséggondozó műhely