Új pedagógusok bemutatkozasa

Egresi Erika

Egresi Erika
szakvizsgázott gyógypedagógus-logopédus –  Alapozó mozgásterapeuta

1990-ben végeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskola oligofrén (tanulásban akadályozottak)-szurdopedagógia (hallássérültek) szakán, melyet később kiegészítettem a logopédia szakiránnyal.
Gyermekeim születéséig az Országos Hallásvizsgáló Szakértői Bizottságban dolgoztam, ahol részt vettem a diagnosztikus vizsgálatokban és a korai beszédindításban. Mind a mai napig a korai beszédindítás az egyik legkedveltebb területem.
1996-tól a XXI.kerület logopédusaként a gyermekek beszéd-és nyelvi terápiáját végeztem az önkormányzat által működtetett óvodákban és iskolákban. A Kerekvilág Óvodában, kollegáimmal mi indítottuk el az SNI gyermekek integrációját és fejlesztését Csepelen és Dél-Pesten.
2013-2025-ig a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat logopédusaként és munkacsoport vezetőjeként részt vettem a szakértői bizottsági vizsgálatokban és a kerület óvodásainak terápiás ellátásában.
A logopédiai foglalkozások menetét mindig igyekszem a gyermekek egyéni fejlettségéhez és igényeihez mérten összeállítani. Törekszem arra, hogy a kiválasztott gyakorlatokkal a gyermekek teljes személyisége fejlődjön és minden óra élményt jelentsen számukra.
Sokat rajzolunk, festünk, énekelünk, ritmizálunk és ha lehet, az Alapozó torna mozgáselemeit is gyakran beillesztem az óráink menetébe, hogy ezzel is elősegítsem a rám bízott gyerekek fejlődését.  

Szíjártóné Lovász Gabriella
Szijártóné Lovász Gabriellának hívnak. Győrben végeztem az Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolán általános iskolai tanítóként ének-zene szakkollégiumi képzéssel. Néhány év elteltével Szombathelyen a Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskolán okleveles tánc- és drámapedagógus képzettséget szereztem. Rá két évre pedagógus szakvizsgát tettem. Harmincnégy éves tanítói pályám során mindig törekedtem a szakmai megújulásra, számos továbbképzést elvégeztem, kerestem az innovatív megoldásokat pedagógiai gyakorlatomban. A pedagógusok minősítési rendszerében Pedagógus II. fokozatba léptem, majd az oktatás-nevelés területén többéves tapasztalataimat felhasználva írtam meg, mint fejlesztő innovátor mesterpedagógiai programomat.
Az egyházi esztendő jeles napjaira, hagyományaira építkezve a művészet eszközeivel (népművészet, ének-zene, tánc, dráma, népi tárgyalkotó művészet) fejleszti a gyermekek képességeit, amely hozzájárul személyiségük sokoldalú kibontakoztatásához.
Pályám során számos iskolai, városi rendezvényen vettem részt táncosaimmal, helyi, megyei és országos tanulmányi versenyeken indítottam tanítványaimat sikerrel. Mesterpedagógusként szeretném a továbbiakban is átadni 34 év tudását, tapasztalatát leendő tanítványaimnak, a tapolcai és környékbeli gyerekeknek új iskolámban.
Végül Simon András költő és grafikusművész gondolatait szeretném megosztani.
"Ne tartsd fontosnak, hogy fontosnak tartsanak, csak szeress és fontos leszel."
Györkös-Nagy Szidónia

Györkös- Nagy Szidónia vagyok, férjemmel és két gyermekünkkel Tapolcán élek több éve.
Tanító végzettséget vizuális nevelés műveltségterületen a Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai karán szereztem. A főiskolai évek után lehetőségem nyílt alsó tagozatos gyermekeket oktatni, nevelni valamennyi tantárgy keretében, továbbá rajz szakkör és napközis foglalkozások alkalmával, melynek során széles körű betekintést és tapasztalást nyertem a tanítói pályára. A tanítással töltött éveket követően főképp az akkori munkalehetőségek okán a közigazgatásban, gyámügyi területen töltöttem el több évet, így nem szakadtam el teljesen a gyerekekkel kapcsolatos tevékenységtől.
Az idei tanévtől a Nagyboldogasszony Római Katolikus Általános Iskolában ismét tanítóként tudom az alsó tagozatos gyerekeket az iskola világában, a tanulás berkeiben kalauzolni. Célom, hogy meglévő tudásomat további ismeretekkel bővítsem, a diákokat segítsem abban, hogy sikeresen beilleszkedjenek az iskolába, biztonságban érezzék magukat az intézményben, a tananyagot pedig a mai kor követelményeinek megfelelő eszközökkel adjam át, annak érdekében, hogy a gyerekek szívesen jöjjenek az iskolába, nyitottak legyenek az új ismertek megszerzésére.
Mindemellett az intézmény Hit- és Gyermekvédelmi Munkacsoportjának munkáját szeretném segíteni a korábbi szakmai tapasztalataim felhasználásával.